رییس پلیس راه كشور: معاینه فنی خودروها در ایام نوروز بصورت جدی كنترل می شود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمدرضا مهماندار' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مركز معاینه فنی نیایش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آنكه در سفرهای نوروزی تعداد زیادی از مردم در جاده ها تردد می كنند باید ایمنی را افزایش دهیم و مهمترین راهكار آن انجام معاینه فنی خودرو است.

وی از شهروندان خواست كه پیش از آغاز سفرهای نوروزی، خودرو خود را معاینه فنی كنند.

مهماندار همچنین بر بستن كمربند ایمنی در خودرو برای سرنشینان بویژه سرنشینان عقب تاكید كرد و از رانندگان خواست تا این مهم را جدی بگیرند.

رییس پلیس كشور با اشاره به وضعیت و كیفیت ایمنی خودروها در كشور افزود: هنوز هم خودروهایی با عمر بالای 10 تا 15 سال فعال هستند كه دارای كیفیت مناسب نیستند و تنها با معاینه فنی می توان نقایص را برطرف كرد چون در مراكز معاینه فنی سیستم ترمز، تعلیق و روشنایی خودرو كنترل می شود.

مهماندار با اشاره به مصوبه قانون معافیت پنج ساله خودروها افزود: حتما دلایلی برای تصویب این قانون در مجلس وجود داشته است و در تلاشیم مدت زمان معاینه فنی خودروها را كوتاهتر كنیم.

وی با بیان اینكه معاینه فنی خودرو باید با رغبت رانندگان انجام شود، افزود: باید این نیاز احساس شود و رانندگان بدانند كه این مهم با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا پلیس جدیتی در كنترل معاینه فنی به خرج نمی دهد، گفت: اولا ما جدیت را در اعمال قانون و كنترل معاینه فنی خودرو همچون گذشته داریم و هر جا با راننده ملاقات كنیم چه در زمانی كه تخلفی مرتكب شده باشد و چه در زمان های دیگر اولین اقدام كنترل معاینه فنی آن است.

وی اضافه كرد: به نظر می رسد قبل از آنكه معاینه فنی بصورت اجبار در خودروها كنترل شود باید فرهنگ آن در رانندگان ایجاد شود.

رییس پلیس راه كشور گفت: طی 9 ماهه امسال دو هزار و 81 نفر فقط در جاده ها كشته شده اند كه در مقایسه با گذشته این روند كاهش داشته است.

وی افزود: آمارهای اخیر نشان می دهد از هر صد نفر آسیب دیده حوادث 4 نفر فوت كرده اند در حالی كه سال گذشته از هر صد نفر 15 نفر فوت كرده اند.

وی تاكید كرد: هر چه بیشتر برایمنی خودرو تمركز كنیم از تعداد تلفات حوادث رانندگی كاسته خواهد شد.

مهماندار بر تجهیزات ایمنی خودروها نیز تاكید كرد و از خودروسازان خواست تا به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند یا خیر؟ گفت: همه خودروهای پلیس دارای معاینه فنی هستند اما این خودروها در مراكز ویژه ناجا معاینه فنی می شوند.

تهرام/ 9136/1348





:: برچسب‌ها: ژاپن , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
z در تاریخ : 1390/11/26/3 - - گفته است :
http://www.irancn.com?rgm=zolfaghar


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: